Så omotiverad!

0kommentarer

Har precis kommit hem efter en löprunda som i ärlighetens namn gick superdåligt. Var inte överdrivet taggad på att gå ut och springa innan men så tänkte jag att okej, jag kör med Runkeeper samtidigt så får jag veta hur pass bra jag ligger i tiden och hur min kondition ser ut jämfört med i våras. Efter 7 minuter och 40 sekunder säger rösten att jag har sprungit 1 km. Hur är det möjligt?! tänkte jag. Så långsamt springer jag väl inte, eller? Tyckte nog att jag tryckte på rätt bra i början ändå. Jag fortsätter springa och det dröjer läääänge innan jag hör rösten igen som då är inne på km nr 2. 16 minuter, vad är det här?! När jag hör det så tappar jag all motivation för att fortsätta springa och börjar känna efter både här och där och bestämmer mig för att nej, nu ska jag powerwalka resten av vägen hem så får vi se ifall jag känner mig bättre sen. Självklart borde jag inte ha slutat springa utan gett mig fan på att slutföra uppgiften jag tog mig an men jag fungerar tyvärr inte så. Den där vinnarskallen finns inte riktigt inom mig, tyvärr.

Precis innan jag kommer fram till dörren hemma så säger rösten att jag har sprungit/powerwalkat 4 km. Hur i h-vete kan detta stämma? Jag har ju gått nästan hela Kungsholmen runt, någonting måste vara helt fel. Så jag går in på Eniro och mäter ut hur lång sträcka jag har sprungit. Naturligtvis är det 5,5 km så inställningarna måste vara fel. Kollar upp det och naturligtvis - den mäter i miles, inte km. Inte så konstigt att jag trodde jag var sämst, en mile är väl längre än en km? Så nu sitter jag här och är irriterad på att jag inte kollade inställningarna före jag gick ut.
 
Att det var inställningarna som var fel och inte jag som var sämst fick mig på lite bättre humör så jag kanske tar  mig i kragen och går ut och springer även senare i veckan, vi får se. Att löpträna kan vara något av det tråkigaste jag vet och då är det rätt svårt att hitta motivationen till att göra det. Men jag behöver alla tips jag kan få - vad ska jag göra för att tycka det är roligt att springa?!

Kommentera

Publiceras ej