Btw...

2kommentarer

...jag blev påhoppad idag vid busshållsplatsen, helt utan anledning!
 
Jag satt och väntade på bussen, hade väskan bredvid mig på bänken och tittade runt i telefonen - alltså såg jag inte mycket runt omkring mig. En man/gubbe/karl etc. säger till mig med hög bebisröst (alltså, som om han pratade med en bebis); "men är du dum i huvudet lilla vän? Det förstår du väl att du inte kan ha din väska där när jag kommer och sätter mig nu". Jag tittade upp på puckot som hade kläckt ur sig kommentaren och flyttar naturligtvis på min väska. Jag är inte den som är den utan kommer någon så flyttar jag SJÄLVKLART på väskan. Det räcker tydligen inte för gubben utan han måste säga till mig "korkade ungdomar, sitter helt inne i sina dumma telefoner och har ingen som helst koll på omvärlden. Idioti!". Då blev jag faktiskt förbannad och sa till honom, med rätt snäll röst; "då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, men om du nu vet att jag inte har koll på omvärlden så kan du inte ta förgivet att jag ska flytta på min väska, utan du kan istället be mig på ett snällt och trevligt sätt så flyttar jag självklart på mig. Bara onödigt att vara sur.". Han tittar på mig och ser riktigt grinig ut men mumlar något i stil med "hmm, ja, det har du kanske rätt i.. korkade ungdomar.. usch..".
Sedan när bussen kommer sitter han kvar och ser sur ut. Han skulle alltså inte med bussen utan behövde bara någonstans att sitta. Kommentarer på det? Hmm, ja, jag tyckte i alla fall att det var konstigt gjort, men alla är vi olika!
 
Jag ska aldrig vara så sur utan anledning! Aldrig någonsin! Tänk att gå omkring och vara bitter för minsta lilla, herregud vilket trist liv man måste ha då. Ska alltid försöka vara positiv och trevlig mot människor tills de är raka motsatsen till mig.

2 kommentarer

Jossan

03 Sep 2012 20:01

Haha faaan va bra sagt!!!skulle aldrig vågat säga till så...

Svar: Haha tack Jossan, jag blev förvånad över att jag sa något, brukar va tyst :p
Ellen Ida Andersson

paul hoogendoorn

04 Sep 2012 00:21

Den där gubben...kan det ha varit jag?? Nej förresten, skulle aldrig kunna bete mig så mot dig ;)

Svar: Du skulle aldrig säga så till mig, du är alldeles för snäll för det :)
Ellen Ida Andersson

Kommentera

Publiceras ej