Lyckorus

0kommentarer

Just nu är jag mer eller mindre inne i ett litet lyckorus! Allting känns så bra i livet - kärleken, vännerna, träningen, matvanorna, ja listan skulle kunna göras hur lång som helst. Alltid skönt när det känns så bra att man bara kan vara helt avslappnad och "go with the flow". Håller ni inte med?
 
Idag gick träningen hur bra som helst!!! Sedan några dagar tillbaka har jag inte ont i halsen längre vilket underlättar otroligt mycket när jag ska träna. Men idag hade jag energi så det räckte och blev över. Tyckte först att det var konstigt eftersom jag var riktigt trött när jag gick iväg till gymmet. Tydligen var jag inte så trött som jag trodde för när jag hade börjat med löpträningen så kände jag att jag ville pressa mig själv lite för jag kände att kroppen skulle orka det. Inte pressa FÖR mycket för då var jag rädd att jag inte skulle orka med resten av passet men lite grann i alla fall. Så jag började springa på 10.0 som jag brukar just nu, efter fem minuter ökade jag till 10.2 och även om det inte låter mycket så känns det en del eftersom man redan börjar bli lite trött. Efter sex minuter blev det 10.3 och efter 7 minuter 10.4. När det var en minut kvar så tänkte jag att jag skulle springa ännu fortare så sprang på 11.0 och jag orkade! Hur lycklig som helst! För er som brukar springa mycket vet jag att detta inte är så mycket, men tänk under mina förutsättningar - då är det riktigt bra! Jag som egentligen inte har någon vinnarskalle när det gäller träning; gör det ont eller blir jobbigt så ger jag upp. Det har ändrats nu har jag märkt. Att jag dessutom hatar att löpträna stjälper mer än det hjälper men idag var det andra bullar bevisligen.
 
Har även kommit på att jag har gjort lite fel i vissa styrkeövningar och tänkte att jag skulle rätta till det idag och se ifall jag orkade. När det är en övning som man ska göra först på vänster ben/arm och sedan på höger ben/arm så har jag tänkt att jag först gör övning 1, sedan övning 2 med höger, sedan övning 3. Efter det när det börjar om så byter jag och kör vänster, men..! Det är tydligen fel, fel, fel. Man ska göra både höger och vänster på en gång och sedan nästa varv köra höger och vänster igen. Så sagt och gjort, jag körde på som bara tusan och jag orkade allting!!! Överlycklig är rätt ord att använda för att beskriva hur jag kände då. Tänk att jag orkar så mycket mer än jag tror, även om det var grymt tufft att utföra. Är riktigt j*vla stolt över mig själv den här dagen.
 
Igår var det tidig morgonträning innan skolan som gällde...
 
På kvällen hängde vi i Tumba Idrottshus och tittade på Bobbys Balrog när de tyvärr förlorade =/
 
Mitt andra hem just nu - SATS Fridhemsplan. Bra att ha gymmet 10 minuter bort för då finns inga ursäkter att man inte orkar ta sig dit ;)
 
Totalt slutkörd - men det var det värt!

Kommentera

Publiceras ej