Fitnessfighten avklarad!

3kommentarer

30 dagar gick otroligt mycket fortare än vad jag trodde att det skulle göra. Dessa 30 dagar har varit fyllda av hårt slit, gråt, lyckorus, glädje, varierande träning, vägande av mat och mycket annat. Väldigt blandade känslor har det varit. Ibland har jag bara velat ge upp, lägga mig i soffan och bara trycka i mig godis. Andra dagar har jag varit supertaggad och bara velat träna till max. Det har med andra ord varit både ned- och uppgångar. Men jag har klarat av det tack vare allt stöd jag har fått från så många olika håll. För att bara nämna några så har mitt absolut största stöd varit mina tjejer som har kört tillsammans med mig; Carro, Linn, Elin, Sophie och Frida (har jag glömt någon så skäms på mig). Tillsammans har vi kämpat och tappat en väldans massa vikt och centimeter. Vet inte i nuläget hur mycket det har blivit men det är mycket på bara 4 veckor!
 
För mig personligen har det gått över förväntan! Mitt mål var att tappa 8 cm i midjan. Angående vikten så sa jag att jag inte ville gå ner mer än 4 kg men jag hade inget minimi-mått som jag absolut ville gå ner. Vilopulsen visste jag inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av. Men såhär blev det:
 
Före:
Vilopuls 72 slag/min
Vikt 59 kg
Midja 88 cm
 
Efter:
Vilopuls 64 slag/min
Vikt 57 kg
Midja 79 cm
 
-8 slag/min
-2 kg
-9 cm i midjan
 
Med andra ord - jag är supernöjd!!!
 
Varför jag gick med i Fitnessfighten från början var för att hitta tillbaka till formen jag var i en gång i tiden när jag fortfarande spelade handboll. Jag vet att jag har varit smal innan, precis som många också har påpekat; "ska du verkligen göra det här, du som är så smal?". Blev lite irriterad på dessa människor för att vara smal är inte samma sak som att vara vältränad. Tänk på vad man har stoppat i sig under åren och tänk då hur kroppen ser ut på insidan. Förmodligen inte så överdrivet bra.
Innan jag tog mina före-bilder så inbillade jag mig att jag var lika smal som för några år sedan men bilder ljuger inte - jag hade lagt på mig en del som jag inte ens förstod själv hur det hade hänt. Visst, jag var inte tjock, men inte så som jag ville se ut.
 
Med det sagt så måste jag ju bjussa på mina för- och efterbilder. Är inte vidare stolt över före-bilderna men de är historia nu och jag ser inte likadan ut. Så here you go!
 
 
 
 
 
Här var det två dagar kvar av Fitnessfighten
 
Igår morse, strax innan sista passet drog igång
 

Igårkväll så var det tjej-tisdag igen. Den här gången var vi hos mig och hade home-party. Hur kul som helst, kan verkligen rekommendera det till andra sällskap! Vi skrattade hur mycket som helst :) Kvällen till ära tyckte jag att det förtjänades lite bullbak, bara för att vi äntligen hade klarat av 30 dagar Fitnessfight. Så med hjälp av kära Carro och Tilda så bakade vi större delen av dagen. Blev vaniljbullar, chokladbollar, Tobleronemuffins och cheesecake. Tyvärr får man väl säga så finns det alldeles för mycket kvar idag så risken att man går och nallar på det är rätt stor. Men jag ska göra vad jag kan för att bara hålla mig till helgerna :)
 
Vaniljbullar
 
Tobleronemuffins
 
Chokladbollar

3 kommentarer

Sara Lundberg

31 Oct 2012 10:44

Sjukt bra jobbat Ellen! :) Har varit jättekul att följa din fight. Om du vill baka en lite nyttigare variant av chokladbollar så kan jag tipsa om det här receptet:

ca 12 dadlar (lägg dem gärna i blöt några min)
2 dl mandelmjöl
1 dl havregryn
2-3 msk kakao
lite kanel
1 msk vatten
1 msk rapsolja

Mixa ihop allt till en jämn smet, se till att konsistensen är som vanlig chokladbollssmet (du kan behöva mixtra lite med ingredienserna). Rulla till bollar och täck med kokos. Smakar såklart inte exakt som vanliga chokladbollar, men funkar bra som mellanmål när man är sugen på något gott. :)

Kram

Svar: Tack snälla!! Nyttigare recept tas allt gärna emot :)
Ellen Ida Andersson

Anonym

31 Oct 2012 19:14

VAD DU ÄR DUKTIG! :) kram Ruby

Svar: Tack så mkt Ruby :)
Ellen Ida Andersson

Jennie

01 Nov 2012 10:10

Sååå grymt bra jobbat!!

Svar: Tack detsamma ju! :)
Ellen Ida Andersson

Kommentera

Publiceras ej