Sammanfattning på en grymt kul helg!

0kommentarer

Det har helt enkelt hänt alldeles för mycket i helgen eftersom jag inte har hunnit med en endaste lite uppdatering i bloggen. Det här är första gången sedan i fredags eftermiddag som jag överhuvudtaget rör en dator. Eller nej, vänta nu lite, jag rörde faktiskt en dator i lördags då jag ÄNTLIGEN köpte min efterlängtade, fina, underbara, rosa Samsung-dator! Nu är den här, lycka!!!


Fin va? :)


I alla fall, det har varit en superhelg helt enkelt. Mina vänner är så underbara, älskar er allihop! Tänk så kul vi kommer ha i många, många år framöver, längtar hela tiden till allt skoj vi kommer hitta på :)

Fredagen bjöd på UB40 i regn på Gröna Lund, men inte klagade vi för det inte. Saras regnkläder peppade oss allihopa att stå kvar ute i regnet och lyssna/titta på reggaemusiken framme på stora scenen. Mycket mysigt! Innan dess hann vi dessutom få i oss god middag och några öl/cider (cola för Sophie som gick på alvedon p.g.a. feber, starkt jobbat att du kom ändå!) samt spela lite spel. Tror inte jag lyckades vinna något men kom aldrig sist och det känner jag är en liten bragd i sig :) Efteråt åkte vi PopExpressen och Insane, man märker att man har blivit lite äldre då huvudet inte slutade snurra på en gång efter åkturen utan det satt i en stund (eller var det alkoholens fel..?). Nåja, en riktigt kul kväll med finaste gänget på Grönan!


















Efter det drog jag vidare till SeaSide, en av båtarna längs med Södermälarstrand, där Sickla hade lagfest. Roliga grabbar det där! Framför allt kul när man börjar lära känna en del ordentligt nu och vågar snacka med i deras "rumsrena" konversationer (ja, killar är killar helt enkelt!).










Det var fredagen det :)

Igår (lördag) var jag som sagt först och köpte dator och lite annat smått och gott i Sickla Köpkvarter med Ted. Sedan hem en sväng till mamma & co och titta på damhandbollsfinalen Sävehof-Lugi som Sävehof enkelt lekte hem. Vet inte vad slutresultatet blev men en förkrossande seger med minst 12-13 bollar, helt stört..!
Därifrån vidare till Skurustugan och kära Tinas 50-årsfest. Massa "gamlingar" (och då menar jag säkert 50-60 personer) och vi lite mindre då, ungdomar är väl ett passande ord ;) Kvällen bjöd på en skön blandning av myyyycket mat, sång, lite svängom på dansgolvet, roliga diskussioner och många skratt. Vänta bara tills det är vår tur att fylla 50, shit vilket jätteparty det kommer bli då!!




Det här är efter att alla redan har ätit klart!!















Kommentera

Publiceras ej