Rolig sysselsättning

0kommentarer

Någonting som är positivt med att vara sjuk är att man inte kan ägna sig så mycket åt annat än att titta på TV eller sitta vid datorn. Bestämde mig för att slå på min gamla dator som bara står och samlar damm och titta ifall det fanns något roligt. Naturligtvis lyckades jag rota fram ett gammalt skolarbete som jag, Sara, Maria och Mathilda gjorde i åk 2 på gymnasiet, så sjukt kul, skrattade högt för mig själv! Kanske för internt men kul att dela med sig av.

Uppgiften var att i små grupper komma på sin egen anledning och lösning till Palme-mordet, redovisa detta och sedan ha debatt och försvara sin ståndpunkt. Vi hittade på att det var Lisbeth Palme som hade lejt Christer Pettersson eftersom hon var ute efter Olofs pengar. Var riktigt kul att gå omkring i stan och spela in detta (eller ja, kameran lyckades inte få med ljud så bra så vi tog stillbilder istället) och sedan efteråt få folk att skratta åt det. Riktigt roligt minne, tack flickor :)


Christer Pettersson får samtal från Lisbeth Palme att bion är slut och de är påväg därifrån


Lisbeth och Olof Palme kommer ut från biografen


Här bestämmer sig paret för att gå över gatan


Christer Pettersson står och lurar bakom ett hörn


Här är Palmes sista sekund i livet




För att ingen ska misstro Lisbeth måste hon spela ledsen


Christer Pettersson springer snabbt ifrån platsen


Efteråt möts Lisbeth Palme och Christer Pettersson för att samtala...


...och självklart ska Pettersson få belöning


Hur grymma var vi inte?!
Mathilda som Olof Palme
Ellen som Lisbeth Palme
Maria som Christer Pettersson
Sara som kameraman

Kommentera

Publiceras ej