My english is progressing!

0kommentarer

Precis hemkommen från dag 1 av 2 på den otrooooligt spännande engelskakursen jag går som är på Quality Hotel Nacka; Engelska för receptionisten. Kan inte påstå att den ger mig överdrivet mycket men det är ganska roligt ändå. Har hört det mesta tidigare då jag faktiskt har läst Affärsengelska, men repetitio est mater studiorum som vi fick lära oss i grundskolan (=repetition är studiernas moder, för er som inte kan latin ;) ). Kursledaren är toppenskön och kursarna är rätt roliga de också, även fast jag är betydligt mycket yngre än snittet. Tror hon som är närmast mig i ålder är 35 så jag känner mig superpluttig. Fick ändå beröm för mitt engelska uttal så jag klagar inte!

Nähä, om jag ska ta och göra min lilla läxa tills imorgon då. Sen är det mys framför TV:n all night long då Ted är ute på språng tills jag sover.


Sitter självklart längst fram som den pluggis man är!



God mat fick vi också, Wallenbergare minsann

Kommentera

Publiceras ej