Ett mirakel!

0kommentarer

Jag har hört talas om mirakel tidigare men aldrig riktigt upplevt ett - tills nyss. Detta mirakel kallas vårsolen.

Sitter på en bänk i Kungsträdgården i solskenet och bara njuter. Efter en liten stund kommer en tant som totalstinker av gammal tant-parfym och sätter sig i princip på mig (så när som på 20 cm) trots att hon har 4 meter tillgodo - jag bryr mig inte. Hon satt inte längre än 3 minuter ändå så var lugnt...
Strax därpå kommer två unga tjejer och sätter sig bredvid och börjar prata vitt och brett om hur kul de hade i helgen och plockar fram varsin wrap, med vad jag tror kan ha varit curry (?), vilket resulterar i att det börjar lukta illa och dessutom skava i öronen av deras gap - jag fortsätter att inte bry mig.
Efter bara någon minut kommer två tjejer med ett barn i ca 4-årsåldern och sätter sig precis bakom mig, lagom nära så att ungen kan knuffa mig i ryggen x antal gånger, och drar fram en McDonaldspåse vilket försurar luften något otroligt. Har inte varit med om att det har luktat så mycket från Donken tidigare! I alla fall - jag bryr mig fortfarande inte, helt otroligt!! Satt bara kvar i lugn och ro och var glad.

Ett mirakel!



Kommentera

Publiceras ej