Wooohoooo Elluun.blogg.se is back!

0kommentarer

Jajamensan, det stämmer - Elluun.blogg.se är tillbaka. Kände att det var dags för att börja skriva av mig lite igen och inbillar mig att det finns folk där ute som är intresserade av att läsa vad jag har att säga. Även om det inte finns så är det tryggt att tänka så :)

Tyvärr måste jag börja med att berätta om denna morgon som hittills inte har startat bra! Det började när jag kom ner till tunnelbanan vid Stadshagen... "Alla tåg vänder vid T-centralen p.g.a. vagnfel vid Kungsträdgården". Typiskt, då behövde jag åka till T-centralen och byta till röd linje för att komma till Östermalmstorg och trängas med alla "morgonpigga" människor. När jag väl kommer på röda linjen så är det såklart übertrångt och precis bakom mig står en kille som tyckte att det passade sig bra att tugga tuggummi högt och ljudligt i mitt öra. Försökte bita ihop så gott det gick men tillslut blängde jag lite elakt på honom och då slutade han.
När jag kommer fram till jobbet så står läsk-och vattenleverantören redan utanför och väntar på att bli insläppt. Klockan var då 07.53 - helt otroligt! Enligt avtalet kan de inte komma förrän tidigast 08.45 då vi är på plats i receptionen och har tid att ta emot dem. Så efter en liten utskällning springer jag upp i trappen för att öppna åt dem. Vad ser jag då? Jo - SvD och Dagens Industri som vi får varje morgon ligger mitt i trappen! De brukar alltid lägga de fint utanför dörren eller om någon på firman har plockat med sig dem så ligger de på receptionsdisken. Men inte denna morgon. Usch, blöta och äckliga var de också.
Till råga på allt är jag redan hungrig igen efter frukosten och måste vänta en evig tid innan jag kan äta något. Suck. Jag tror att jag har PMS - herregud, jag blir irriterad för minsta småsak! Till mitt försvar så är väl alla lite extra griniga på morgonen innan dagen har kommit igång ordentligt, eller har jag fel? ;)

Nåja, jag ska försöka att inte gnälla allt för mycket i bloggen (även om jag heter Gnellen!). Så detta var ett klart undantag. Fick ur mig den värsta irritationen så nu kan jag ta emot dagen med öppna armar..!

Kommentera

Publiceras ej