Today Skåne - tomorrow Stockholm

1kommentarer

Sista dagen innan vi tar vårt pick och pack och återvänder till Stockholm. Lite trist att veckan har gått så fort, men samtidigt kan det vara skönt att komma tillbaka till verkligheten och inte bara leva i den fantasibubblan jag har levt i nu senaste dagarna. Längtar redan till sommaren då jag åker ner till vackra Skåne igen, och då hoppas jag att vädergudarna är på min sida! Oj, oj, så trist väder det har varit. Regn och grått hela tiden förutom en dag då vi faktiskt fick se solens strålar kämpa sig igenom molnen, då kändes det verkligen som vår.

Då vi har varit i Helsinborg två (eller är det tre?) gånger redan den här veckan kände vi att vi ville åka någon annanstans idag och då blev valet Halmstad. Mysig stad, ytterst lite folk ute på stan, men kan tänka mig att det är mer välbesökt under sommartid. Lär nog bli en liten visit hit igen. God mat, shopping och mysiga promenader har hela dagen bestått av, mycket nöjd liten tjej!


Min älskling



Oxfiléspett med stekt potatis och hemmagjord tzatziki - 75 kr, sååå grymt bra!



Det blev ett par jeans, finally ;)



Hann förstås med en liten fika innan vi åkte hem



Just det, glömde berätta..! Igår fick jag ÄNTLIGEN äta på Graffiti igen - världens bästa bakpotatisställe! Vet inte varför men jag är helt såld på dessa små härligheter och har längtat ihjäl mig sedan i julas efter att få återuppleva detta himmelrike. Men igår var vi på Väla (stort shoppingcentrum, rekommenderas starkt!) och då var det dags för bakpotatis igen, lycka! Bästa favoriten är med kyckling och gräddfil, mumsmums. Förstår inte varför vi inte har det här stället uppe i Stockholm, borde verkligen införskaffas. Eller finns det redan, är jag så sämst att jag inte känner till det i så fall..?! Snälla, säg till mig om det finns!!!

Heavenly!

1 kommentarer

Jossan

11 Apr 2012 19:16

Åh vad härligt och mysigt ni ser ut att haft det :) och varför inte prova att göra den där bakpotatisen hemma?:)



/Jossan

Kommentera

Publiceras ej